EDUCATING FOR UNDERSTANDING A PROPOSAL FROM THE MEUM, EBC AND QUALITY ASSURANCE

Imagen de portada
Autor(es): Richard Ayala Ardila

Resumen


To our judgment, the epistemological discussion in contemporary social science goes around of the notion of << >> comprehension. It is Establish a breakpoint between the Natural sciences, the social sciences and humanities; in regards to this it is really important to Consider setting as starting point the work of the Basque.

Master about the three stilt. 'S of work in the social sciences. Even higher education l policies on Institutions of Higher Education. The University Corporation Meta, since the beginning created its own educational method Known for its acronyms in Spanish as MEUM.

This Method has called nine subjects (UNIMETA, Cosmology, West, America, Colombia, Meta, Villavicencio, and Future Society Contemporary Political Thought), and each one of them has six components as shown (Class, Seminar, Symposium, Team Work Oral Presentations, Monitoring) This paperwork wishes to show the MEUM as an attempt to think the Competency-Based Education (EBC) from an humanistic perspective, with which it AIMS to define the theoretical and practical comprehension << >> as human uniqueness and THEREFORE, for the temporary >> << >> << imagination and irrational as << >> locus of the immeasurable and uncontrollable, in other words, as a challenge for any educational project done since competencies.

Referencias


Achinstein, P. (1989). La naturaleza de la explicación. México. Fondo de Cultura Económica

Hempel, C.G. (1979). La explicación científica: estudios sobre filosofía de la ciencia. Buenos Aires. Paidós

Popper, K. (1977). La lógica de la investigación científica. Madrid. Tecnos

Vasco, C. (1990). Tres estilos de trabajo en las ciencias sociales. Bogotá: Cinep

Alcalde, P. (2007). Calidad. Madrid. Paraninfo

Malpica, F. (2013). 8 Ideas clave: calidad de la práctica educativa. Barcelona. Grao.

Mojica, R. (2010). MEUM. Método Educativo de la Universidad del Meta. Villavicencio: Publicaciones de la Universidad del Meta.

Hamilton, D. (1991). Orígenes de los términos educativos clase y currículum. Revista de Educación No. 295, 187-205.

Lundgren, U. P. (1997). Teoría del currículum y escolarización. Madrid: Morata.

Malpica, J.C. (1996). El punto de vista pedagógico, en A. Arguelles (Comp.), Competencia Laboral y Educación Basada en Normas de Competencia, pp.123-140. México: Limusa Noriega

Arendt, H. (2005). La condición humana. Madrid: Paidós.

Ayala, R. (2008). Poética Política (Manuscrito no publicado). Bogotá, Colombia.

Ayala, R. (2011). Nihilismo, Educación y política. (Manuscrito no publicado). Villavicencio, Colombia.

Heidegger, M. (1994). Conferencias y artículos. Barcelona: Ediciones del Serbal. Heidegger, M. (2000). ¿Qué es metafísica? En M. Heidegger, Hitos (págs. 93-108). Madrid: Alianza Editorial.

Heidegger, M. (2000). De la esencia de la verdad. En M. Heidegger, Hitos (págs. 151-171). Madrid: Alianza Editorial.

Heidegger, M. (2000). Fenomenología y Teología. En M. Heidegger, Hitos (págs. 49-73). Madrid: Alianza Editorial.

Heidegger, M. (2000). La doctrina de la verdad en Platón. En M.

Heidegger, Hitos (págs. 173-198). Madrid: Alianza Editorial.

Lipovetsky, G. (2007). La era del vacío. Barcelona: Anagrama.