CONCEPTIONS POLICIES OF A GROUP OF STUDENTS FROM THE UNIVERSITY OF QUINDIO

Imagen de portada
Autor(es): Angela María Gnecco Lizcano, Martha Jenith Turriago Garzón, Ruber Hernán García Franco

Resumen


This article is the result of a research work built basically in two moments: a first part, which threw the results concerning the political conceptions of students and, a second time, aimed at the realization of a reading of the findings in the light of the categories arendtdianas of policy and its contrast with the political concept of students.

Referencias


Arendt, H. (1991). La Condición Humana. Barcelona: Paidós .

-------------- (1997). Qué es la política?. Introducción de Fina Birulés. Barcelona: Paidós I.C.E. de la Universidad Autónoma de Barcelona.

-------------. (1996). Entre el Pasado y el Futuro. Ocho ejercicios sobre la reflexión política Barcelona: Península.

Bermúdez, N., Savino D., L., & Zenklussen A., L. (2004). Representaciones sobre Democracia y participación en la juventud de la ciudad de Córdoba. Cuadernos de la Facultad de Humanidades y Ciencias Sociales [versión impresa]. San Salvador de Jujuy: Universidad de Jujuy. No. 022, pp. 129-150.

Cárdenas, M. & otros (2007). Las representaciones sociales de la política y la democracia. Revista Última Década [versión impresa]. Viña del Mar: Centro de Investigación y Difusión Poblacional de Achupallas. No. 026, pp. 55-80.

De Souza, M. C. & otros (2003). Investigación Social. Teoría, método y creatividad. Buenos Aires: Lugar Editorial.

Estrada, R. M. M. (2007). Política en Hannah Arendt. Revista Estudios Sociales, Nueva época. Guadalajara: Universidad de Guadalajara. No. 2, [citado 2010-08-20], pp. 137-158. En: http://www.publicaciones.cucsh.udg.mx/

Galindo L. Claudia. (2005). Hannah Arendt: Una Lectura en Clave Política. México D.F. Revista Polis: Investigación y análisis socipolítico y psicosocial. México: Universidad Autónoma Metropolitana – Iztapalapa Vol. 1, no. 1, pp. 31-55.

Galeano M, M. E. (2009). Diseño de proyectos en la investigación cualitativa. Medellín: Fondo Editorial Universidad EAFIT.

Lozano A, M. C. (2008). Los procesos de subjetividad y participación política de estudiantes de psicología de Bogotá. Revista Diversitas-Perspectivas en Psicología. Bogotá: Universidad Santo Tomás, Facultad de Psicología. Vol. 4, No. 2, pp. 345-357.

Navarrete Y, B. (2008). Juventud y política en Liceos Municipales. El caso de Maipú. Revista Última Década [versión online]. Santiago: CIDPA Valparaíso. Vol. 16, No. 28 [citado 2010-08-02], pp. 167-202. Disponible en:

Oro T, L.R. (2008). La idea de la política en Hannah Arendt. Revista Enfoques. Santiago: Universidad Central de Chile. Vol. 7, No. 009, pp. 235-246.

Soto O., C. D., Vásquez J., J. & Cardona L., Y., V. (2009). Imaginarios de gente joven sobre política: Vereda Alto Bonito-Manizales, Colombia. Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud. Manizales: Universidad de Manizales. 7 (1), 393-422.

Vallarino B., Carmen, Ciudadanía y Representación del Pensamiento Político en Hannah Arendt. Cuestiones Políticas, Venezuela: Universidad de Zulia. No. 28, Enero- Junio, 11-29. Disponible en: